Gammal eller ung?

Urskogen Jag har varit uppe i Umeå i några dagar. Min mormor fyllde 90 år i torsdags. Tänk att ha levt i 90 år! Min 6-åriga brorson utbrast "Gammelmormor har funnits sedan första världskriget!" Och tänk... det har hon ju! Så länge. När hon var 5 år blev det kvinnlig rösträtt i Sverige. När hon var 40 år sändes de första tv-sändningarna i svensk television. Och det skulle dröja fram till hennes 70 årsdag innan datorns framväxt bredde ut sig ordentligt. Tänk så mycket hon har upplevt.
Jag må hon leva uti hundrade år, och det är ju bara tio år till det!
Länge leve livet, och länge leve mormor. HURRA!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja, tänk vad mycket som hänt! Riksradiosändingar kom igång sedan Svensk Radiotjänst(SR) bildats 1925,i Norge NRK 1933. Elektricitet fick dina morföräldrar till gården först efter att de gift sig 1940.
Din farfar (1898-1973) sa en gång på 1960-talet: "En så otrolig utveckling som jag fått vara med om under mitt liv kommer ingen i framtiden att få uppleva."
Du blir själv 90 år 2072! Vad har hänt tills dess? Reguljära rymdturer till andra planeter? Möjligheter att påverka och styra väderförhållanden? Datorchip inopererat under huden med direktkoppling till hjärnan? Eller vad?

2006-11-28 @ 22:31:49
Postat av: Sven Olof

Det var inte min avsikt att vara anonym i mitt inlägg ovan! Glömde bara!

2006-11-28 @ 22:41:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback