Mannen med fezen

Jag och PJ satt helt fredligt i soffan en kväll då jag av en händelse råkade se ut ur fönstret och in i  kontorsbygningen på andra sidan vägen. Där, mitt i ett upplyst rum stod en, som det såg ut för oss, helt vanlig man med blå skjorta och jeans. Det är bara det att han tar på sig en fez. En överdrivet lång fez dessutom, säkert 30 cm hög. Jag stirrade ganska distingt ut genom fönstret på den mannen kan man säga. Han tittade upp och såg rätt mig, sen dök han ner på golvet.
Då började det här bli riktigt intressant. Jag släkte ljuset i lägenheten för att inte synas så bra. Sen satt både jag och PJ klistrade vid förstret och följde med med spänning. De följande minutrarna såg vi fezen gunga bakom hans skrivbord, dyka upp så snabbt ner igen, hoppa upp på ena sidan rummet och sedan dyka upp på andra sidan rummet strax efteråt. En lång stund senare reser sig mannen upp, går fram till en hylla, tar av sig fezen och går oberöd ut ur rummet. Vad gjorde mannen med fezen på golvet på sitt kontor en helt vanlig vardagskväll i oktober?

                                                                                                                       Mannen med faz

Kommentarer
Postat av: Hull

Hahaha.

Postat av: Anne Marie

Dette var spennende! Kan du sende en sms neste gang det skjer, så vi også kan følge med?

2006-10-29 @ 21:06:42
URL: http://ylvalia.blogspot.com
Postat av: Sven

Det är väl helt solklart! Det var Espen Thoresen Hværsaagod-Takkskalduha som övade in ett nytt komikernummer.

2006-10-30 @ 17:46:42
Postat av: Tommysilje

Very nice site. Well laid out.

2010-04-07 @ 14:39:16
URL: http://tommysilje.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback