Extraknäck

Jag jobbar lite extra vid sidan av skolan. Det är på en annan skola. BI heter den och är en handel- och ekonomskola. Skolbyggnaden blev färdigbyggd för bara 2 år sedan, och är superfin. På Bi går det ganska många snobbisar. Hur som helst så jobbar jag på måndagar och på vissa söndagar. På måndagar jobbar jag i en kiosk , serverar korv och tar betalt för godis och läsk. På söndagar jobbar jag i en kaffebar, där blir det många kaffe-latter (eller hur man nu böjer det i plural). Jag jobbade igår på den kaffebaren. Då kom en av receptonisterna och sa att det inte skulle vara någon föreläsning den dagen, så det skulle nog bli ganska lugnt. Skönt tänkte jag eftersom jag, som alla andra, har dragit på mig en förkylning. Men det blev sådär lugnt kan man säga, det var massa elever på skolan, en söndag då det var ganska fint väder och inga föreläsningar. Jösses vilka flitiga elever det finns, eller så har de inte så mycket annat att göra. Jag jobbar ju inte varje söndag, men det är ofta jag känner igen eleverna som är där iaf. Sen när jag kommer hem från en arbetsdag i kaffebaren luktar hela jag kaffe. Tillochmed håret.

Kommentarer
Postat av: M

kaffelatte, i guess. det är ju franskt.

2006-09-19 @ 00:35:56
Postat av: Sofia

Haha! Tack! Då vet jag till nästa gång. Fast det är ju endå Italienska inte franska! :o)

2006-09-19 @ 12:05:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback