Goda ting är tre

Tre riktigt fina vänner har jag från min gymnasieklass på Kongahälla. Samuel, Malou och Karin. Denna helgen i Göteborg hade jag sådan tur att alla tre blev delaktiga i den.
Samuel och jag gick på shoppingrunda, vi var sist kvar i affärerna när de stängde, det inhandlades kläder och skor, massa skor, massa skor i fina färger. Indiska resturang med mango lassi. Vi frågade oss varför vi inte bor i samma stad, men Samuel ska vänta på mig för evigt, så skrattade vi åt Samuels tröja som luktade surt. Vi kramades hejdå nära korsvägen, då det var dags för Samuel att spöka och skrämmas.
Karin och jag gick kvällspromenad på den dagen med den kvava luften. Karin var regnblöt i håret och vi fikade på Garbo. Vi blev precis lika mätta samtidigt av blåbärspajen och cheesekakan som vi båda delade på. Vi pratade ikapp oss om 3-5-1or och om Axel som har ont i axeln för han spelar ståbas och om Spanien, Växsjö och spårvagnar. Vi satt kvar tills de började ställa upp stolarna på borden runt om oss. Då gick vi längs avenyn.
Jag fick ett samtal från Malou i lappland. Hon hade bestigit ett berg, fått insekter under tröjan och äntligen hittat telefontäckning. Jag var så trött och hungrig att jag skakade, men vi pratade om sommaren, hälsade till varandras sällskap och sa att vi borde höras snart igen.
Jag önskar att jag bodde i samma stad som alla tre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback