En kväll...äntligen

Igår hände det, äntligen som jag väntat på igår!
För några veckor sedan så sa en vän till mig, närmare bestämt Jan Tore sa:
-Sofia boka in kvällen den 31 maj, vi ska på date!
-Jaha, så roligt. Vad ska vi göra?
-Det får du se...
Va! Han hade bokat in en överraskningskväll till mig. Jag som är en av de mest nyfikna personer på denna jord!
Men så igår... då var dagen här. Jag hade länge funderat på vad jag skulle ha på mig, och såklart försökt få ur JT liiite info iaf, men icke. Jag hade ju även varit på PJ ett antal gånger och fösökt fråga ut honom också, om han visste vad som skulle hända, men han bara smålog och sa att han inte visste. Är det inte bara så att man spricker av nyfikenhet över något sådant!? åh vad jobbigt att vänta.
Men igår vid 7 mötte jag JT på Grønland och vi strosade iväg, eller jag hoppade väl mest av nyfikenheten. Vi gick först på Itaiensk resturang, där det alkoholfria vitvinet var gott, trots att servitrisen sa att det smakade som "dårlig hemagjord druvsaft".
Hur som helst, efter maten fick jag äntligen veta, efter att JT försökte dra ut på det ännu mer genom att fråga om vi skulle gå på bio...
men inte var det bio inte, för ur sin bakficka drog han upp två biljetter till Svenska Akademien-konserten. ÅH gissa om jag blev glad! Fantastiskt!
När vi kom dit hade PJ och Hanne också fått biljetter av JT så vi blev ett litet gäng som gungade,sjöng med och rent ut koste oss framför scenen på Blå. Nya skivan inhandlades med ett linne till mig och t-shirt till JT.
Vilken kväll, och vilken bra paus från tentan.
Svenska Akademien-gunget kommer sitta kvar hela sommaren.
Lycka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback