Det gamla årliga

Så här när hösten är som bäst kommer den alltid. Speciellt när man har planerat en resa om några dagar. Då kan man ge sig sjutton på att den kommer... trots att man druckit vatten i mängder, käkat c-vitaminbomber i veckor, klätt på sig ordentligt innan man går ut, inte gått ut med blött hår osv. Förkylningen är ett faktum. Fasiken!
Men för att försöka råda bot på den, såhär två dagar innan vi reser till Madrid, har jag fått ett terecept av min klasskompis Maria. Ingefära, chili, lime- eller citronskivor. Koka i 10 min, sila, häll i kopp med honung och drick.
Oj, oj, jag grämer mig till smaken. Jag som inte är superförtjust i starka saker. Ingefärate är ju jättegott, men chili. Men, men ska man bli frisk så! Nu har jag en stark lukt av ingredienserna i lägenheten. Bara att provsmaka och hoppas på det bästa!

Kommentarer
Postat av: Fader Sven Olof

Fy då! Inte skoj alls med förkylning!
Jag har ett annat recept annars. Med vitlök! Du kan ju pröva det som alternativ!
Kram!

2007-11-21 @ 01:13:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback