Här händer det grejer

Nu har jag äntligen jullov. Skulpturen händer på skolans utställning och kastar skuggor på väggen.

Nu har jag bara en jobbdag kvar på året och det är imorgon. Idag på jobb stod jag ensam och jobbade. Det var en kund som önskade mig lycka till och tyckte synd om mig att jag var ensam när det var så mycket kunder. Men jag kom på en ting idag, äntligen.. att det är verkligen ingen mening med att stressa på jobbet för det. Om jag bara andas ut, sänker axlarna och tar det det pyttelite långsammare än vad jag brukar blir allt mycket bättre. Jag spiller mindre, minns beställningar bättre, blir inte lika trött. Jag slipper stressa upp mig för den långa kön, de som ställts sig där får bara vänta på sin tur och blir tillslut bemött av mig som är gladare och lugnare än jag varit annars. Visst det tar någon sekund extra för varje kund, men för mig är det värt det. Jag gick runt och tänkte instinktivt idag: Jag ska inte stressa upp mig, jag ska inte stressa upp mig.
Jag fick heller inte dåligt samvete för att jag var tvungen att gå ifrån kön ibland för att koka mer kaffe. Om man bara förklarar sig så förstår de som köar. Imorgon ska jag köra samma taktik. Visst jag kan göra kaffe snabbare, men väljer att inte göra det för min egen sinnesstämnings skull.

Idag kom det en tjej till vår lägenhet som skulle tvätta bort kräk från vårat balkongräcke. Hon hade fest igår och en av hennes gäster tömde sig ovanför vår balkong. Fint att värdinnan för festen tog ansvar för rengörningen och ursäcktade sig så mycket. Bra gjort tycker jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback