Saknad

Jag börjar bli så trött på allt bröd här...
Jag vill ha mellanfil med flingor till frukost igen. Mild yoghurt med vanilj eller honung, yalla till mellanmål och Magnum till dessert. Jag saknar hallonkräm och aprikoskräm, Nyponsoppa med mandelbeskvier, Pastasåser med lätt-cerme fraise, tunnbröd, Quorn och andra Vegetariska alternativ, Grovt bröd med lingon, mild Herrgårsost, Hönökakan, Keso, åh jag saknar verkligen Keso.
Jag saknar Ekströms, Felix, Pågen och GB. Men allra mest saknar jag dig Arla.

Kommentarer
Postat av: Mamma Marianne

Jag håller med, ibland kan man längta så man håller på dö! Du kan ju direkt importera och det är inte långt till Svinesund. Men tänk på mig i Hanoi. Ibland kan jag hitta Wasa knäckebröd (som man envist påstår kommer från Italien, trots att det står Made in Filipstad). Därför är jag dig tacksam för att du tog med dig 1 kg Gudbrandsdalsost, så jag fortfarande kan njuta en macka med mesost till frukost!
Nu när du är hemma i Götet över Midsommar. Köp med dig av dina favoriter, så du klarar dig ett tag!

2007-06-22 @ 13:24:49
Postat av: Sten Magne

jeg tror bare dere Hallberter savner Sverige i midt-sommer tider!

2007-06-28 @ 10:53:22
Postat av: Anna Johansson

Håller fullkomligt med dig Sofia. Man vet vad man ska handla hem när man åker från kongressen. Kräm och åter kräm. Har inte saknat det förrän nu när det är sommar!

Postat av: Sofia

Ja, som tur är har jag nu inhandlat nödproviant till skafferiet. Nyponsoppa på påse och hallonkräm i kylskåpet. Och Anna jag säger bara tack och lov för att vi har IKEA, där man kan köpa svenska produkter.

2007-07-12 @ 14:29:18
Postat av: Mamma Marianne

Nu är jag tillbaka i Hanoi, med messmör 2 stora tuber,Kalles kaviar, ansjovis och lite sill. Jag hoppas jag klarar mig tills jag får besök i oktober(hoppas jag). Sofia nu kan du köpa jordgubbskräm (gröt, som det heter i Norge)på Coop, men du borde lära dig koka krämerna själv. Jag har ju lovat dig en privatlektion.

2007-08-10 @ 13:24:04
Postat av: Mamma Marianne

Nu är jag tillbaka i Hanoi, med messmör 2 stora tuber,Kalles kaviar, ansjovis och lite sill. Jag hoppas jag klarar mig tills jag får besök i oktober(hoppas jag). Sofia nu kan du köpa jordgubbskräm (gröt, som det heter i Norge)på Coop, men du borde lära dig koka krämerna själv. Jag har ju lovat dig en privatlektion.

2007-08-10 @ 13:24:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback