Kom hit gott folk kom lyssna lär, om Sweeney Todd vi berättar här

image39
"Hans hud var blek, hans ögon brann, han rakade folk som sen aldrig man fann"

En av de absolut bästa musikalerna kommer på film!
Skräckmusikalen Sweeney Todd om barberarbödeln på Fleet Street i London.
Han dödade sina kunder och lät sin granne göra köttpajer av människoköttet. För att hämnas på överklassen och en dommare som hade med falska anklagelser skickat honom i fängelse.

"Bakom var min, under vart ord, sjöng inom Sweeney en aria om mord
Sweeney sökte och Sweeney fann, öden samla han i sin hand
Sweeney var slipad, slug och förslagen, sällan hans blick såga brinna om dagen, Sweeeeeeeeneeeeey"

Vad annat kan denna filmen bli än makalöst bra Tim Burton som regissör, Jonny Depp som Sweeny och Helena Bonham Carter som pajbakerskan
Jag glädjer mig!


Kommentarer
Postat av: anna karin

en musikal jag gillar:) för att inte tala om alla fina kläder. det är för lite blod i andra musikaler helt enkelt. det trodde du inte om mig va, att jag helt på eget initiativ gick och såg den....

2008-02-25 @ 16:47:18
Postat av: Sofia

Fantastiskt! Haha! Jag visste väl att det fanns någon musikal för alla. Sweeney Todd är riktigt bra.
Bra musik, snygg scenografi, fina kläder, härligt dyster stämning, för att inte tala om skådespelarinsattserna!
Tragedimusikal med massa blod, det är alltså din grej :)"Little shop of horrors" nästa kanske!

2008-02-26 @ 15:36:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback