Nu är det dags igen...

Ja ja lite stiltje i bloggen ett tag. Mycket att göra och veckorna har bara gått sin gilla väg framåt och över.
Min sista termin har börjat och nu börjar tankarna om vad man senare ska göra ordentligt.

Min sista praktikperiod är också i full gång. Denna gången har vi praktik på gymnasienivå eller vuxenupplärning. Jag har önskat mig till ett aktivitetshus för drogmisbrukare och folk som har psykiska problem eller av annan anledning inte kan jobba. På huset får de hålla på med konstnärliga aktiviteter och det är de vi fyra studenterna håller på med i dessa veckor. Så äter vi lunch allihopa kl 12. Det kostar 10 kr. Mycket tid går åt till att prata med brukarna och vägleda de som vill delta i det konstnärliga. Väldigt spännande och inspirerande att det finns sådanna fristäder där alla är välkomna och där det inte finns några prestationskrav och prestationsmål.

Vi har fått nya grannar (naboer) också och det är ju inte vilka som helst!  Systrarna Trude och Gunhild kan vi numera se från vårat köksfönster. Det är inte illa! Vi får bara välkomna till Grønland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback