Forbanna drit! ...men vi har det supert.

Jaja, jeg kan ikke alltid vere heldig. Jeg har nesten litt vanskelig for aa tro det selv, men matforgiftningen har gjort meg laktose-intolerant! Hva er det for et mongo-opplegg!?! Jeg kan bare glemme pizza, is, brod (iallefall det som finnes her), sjokolade, hvite sauser osv osv. You name it...jeg kan ikke spise det. Blir jammen litt sur og oppgitt naar jeg tenker paa det. Bare en kjeks med krem i midten var nok til at jeg ble daarlig forrige dagen. En skive brod reagerte jeg paa etter to minutter. Det kan reverseres en del om jeg er flink fremover, men kanskje det vil folge meg for alltid. Hadde ikke helt beregnet det da jeg dro. Sofia har ogsaa hatt litt mage-greier i det siste saa hun tester ogsaa samme dietten og det hjelper (vi var vel spesielle nok allerede tenker jeg).
Vel nok om det. Naa som jeg veit det foler jeg med allerede mye bedre. I tillegg til aa passe kosten tar jeg ymse tabletter. Bedre og bedre dag for dag. Det hjelper ogsaa at vi naa er paa en paradis-oy. Bare noen lange palmer skiller hytta vaar fra strandkanten og det knallgronne havet. Vi snorkler, slapper av, og spiser. Har sett hai i dag og skal paa skilpadde-jakt i morgen. Det er bare elektrisitet om kvelden her og vanskelig aa oppdrive (dyrt) internett, saa bilder og slikt kommer senere. Hilsen Laktose-Per.

Kommentarer
Postat av: Jan Tore S.

Ja det får'n si, akkurat som om ikkje dietten deres var spesiell nok fra før. Får håpe det er noe som går over!

2009-04-20 @ 14:31:36
Postat av: Helga

God bedring. Jeg er overbevist om at dette kommer til å gå bra. Vær flink, så dør nok de teite bakterietingene snart :)

Postat av: mamma Marianne o pappa Sven i Madrid

Fullt sa

illa ar det inte PJ du kan nar det har lugnat sig ata tabletterna lactrase och da kan du synda ibland. Bra att ni vet vad det ar. ni verkar ha det bra pa on. vi har det jatte bra har i Madrid. Kram

2009-04-20 @ 22:28:49
Postat av: Anonym

Fullt sa illa ar det inte PJ du kan nar det har lugnat sig ata tabletterna lactrase och da kan du synda ibland. Bra att ni vet vad det ar. ni verkar ha det bra pa on. vi har det jatte bra har i Madrid. Vi har hittills gatt 53 000 steg pa 2 dagar. I morgon skall vi pa musikalen Bollywood land. Indisk karlekshistoria pa spanska:) Kram

2009-04-20 @ 22:31:39
Postat av: mamma Bjoerg

Som dei kloke skaller seier; det går nok bra. Du e' deg! Så et dine piller, nyt ferden videre - og leve livet.

Klem til dere...........

2009-04-20 @ 23:51:30
Postat av: Nils Johan

eg kan melde om at cortado med soyamjølk er bortimot betre enn vanlig!

2009-04-21 @ 14:24:18
Postat av: Lars Georg Teigen

Hei PJ - det er ikke noe problem med lactoseintoleranse - eller - det er bare å ha med deg lactasepiller i lomma som noen har skrevet her allerede. Jeg har hatt det i omtrent 12 år. Det er veldig mye som inneholder melkeprodukter - det er litt dumt. Men a good thing er at du lærer mye om hva som er i maten og snart skal du se at asiamat blir din favoritt ettersom de liker kokos bedre enn kyr.



Virker som dere er på Perhentian? Vi vurderte å dra dit i sommer, men det ble Tioman i stedet.

2009-04-21 @ 19:07:51
URL: http://noplay.com
Postat av: Kjetil Bull

Er det et tegn på noe at de to reklamene under innlegget om laktoseintoleranse handla om klamydia og eggløsingstest?

2009-04-21 @ 19:33:14
Postat av: Åsa

Jag är också laktosintolerant just nu efter att magen fått nåt fel. Men jag räknar med att det ska gå över - det kanske det gör för dej också. Annars vet du att det finns laktosfria alternativ på mitt kafé (när det nu återuppstår...)

2009-04-21 @ 21:14:40
Postat av: Per Jorgen

Se der ja. Jeg er ikke alene. Skal vi ikke ta aa danne en venneklubb for laktose-intolerante. Saa kan vi arrangere laktosefrie hytteturer og sann. Wow hvilken ide!

2009-04-23 @ 15:25:47
Postat av: Kristiane

laktoseintoleranse etter type matforgiftning er som regel en midlertidig greie hvis det kan være noen trøst! Om noen mndr kan det nok hende du tåler melk igjen ;)



Hilsen hun som jobber med dette ;)

2009-04-29 @ 23:35:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback