Så går en vecka från vårt liv och kommer aldrig åter...

Denna veckans sammanfattande.
Klassresa till Tjöme. Arkitektgruppen var ute på tur. Vi fick se våran lärares designade verk. Riktigt skitbra arkitekt. Jag är grymt impad! Vi fick bo hos en poliskonstapel som fiskade hummer och krabbor. Massa mat, supergott. Hummer är underbart, trots att det är dött djur.
Ledig torsdag och fredag för att ta igen sig efter klassresan. Jag jobbade med min design på sommarhuset jag ska bygga upp i skala 1:50. Det blir roligt. Jag tror jag kommit fram till den slutgiltiga smartsmarta lösningen. Krav på uppgiften: Konstateljé. max 40 kvm inneareal, max 40 kvm uteplats, minst 300 cm i takhöjd, plats till övernattning för 2 pers, kök och bad inget krav, minst 20% av golvytan ska motsvara fönster på väggen. Jag har täkt in kraven nu...
ArchiCad är ett riktigt coolt arkitektprogram.
Körledaren för Högskolans kör är väldigt intensiv och sprudlande. det går lite fort fram och alla är lite stressande över den spanska vaggvisan vi ska framföra nästa måndag. Hur ska detta gå? Jag måste träna stämman hemma.
TorsdagsYoga på studentidrotten. Fin kvällaktivitet efter skolkören. Hatayoga, dynamisk poweryoga. Bra lärare, lite belysning och raggsockar på under avslutningen. Mys.
Biljetter till jul, jul, strålande jul Umeå är bokat. Biljetter till Madrid är bokat, resa resa, Madrid i 4 dagar blir väldigt bra i November.
Nu far det iväg till Göteborg.

Kommentarer
Postat av: Mamma Marianne

Madrid va härligt! Stor monomental stad med härliga konstmuseeum. Nu blir jag nästan lite avundsjuk! Vi ses i UMEÅ.

2007-11-04 @ 12:03:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback