Avreagering på allt stör

Jag har haft känslan av att jag tycker vissa saker i samhället är viktigare än vad andra tycker. Eller så är det bara så att det inte är någon som tar upp dem. 
Hela tanken började idag med att jag fimpade en cigg som låg och pyste på gatan. Så blev jag så misstänksam mot alla som gick framför mig. Vem var det som kastat den där? Var det han där tro...eller hon? Men det spelar ju ingen alls roll vem det var, men bara att det faktum att vissa gör så, det stör mig.
Likadant som det stör mig oerhört att man inte låter folk gå av bussen innan man själv går på, utan att man tränger sig på, helst med barnvagn också, så de stackarna inne på bussen inte har någon som helst chans att gå av . 
Jag tycker också det är otroligt äckligt med folk som kissar på öppen plats, vuxna som barn.

För att inte tala om vad tags stör mig. Det är så fruktansvärt fult. Jag blir bara så arg.
Jag har förståelse för att vissa vill väcka tankar och skriva sin åsikt på ställen som folk kan läsa det på, det är inte alls det som stör mig. Det är alla skitfula crewnamn på tre till fyra bokstäver som ingen människa kan veta vad det står för. KNX är ett sådant exempel. För allt jag vet så kanske den gruppen står för något skitbra, men antagligen inte. Jag blir bara asarg när jag ser att de skitat ner ännu en vägg eller staket, också med tanke på att de skriver samma fula skrift tio gånger på rad. Våga lägga av!
FOS också, skitstövlarna som klottrar ner hela de nya tunnelbanevagnarna. Jag har lite inside info om att det står för "fuck oslo sporveier", jävligt intelligent? ...nej! Oslo sporveier gör ju att hela staden går runt. Okej att man tycker lokaltrafiken borde gå lite oftare, och kanske till fler ställen, men det kommer ju aldrig hända så länge puckon som FOS gör så att oslo sporveier får lägga ner miljarder av kroner för att göra rent de helt nya tunnelbanetågen.
Aåh dessa Idioter till tagare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback