Dagens kaffe-tips

Idag har jag jobbat i kaffebaren. Man blir lite arbetsskadad när man jobbar i kaffebar, man vet liksom hur man helst vill ha sin kaffe. Bäst är ju att göra den själv. Jag tycker om mocca, "enkel mocca med extra skum", det är min grej. Choklad och kaffe tillsammans är en väldigt bra kombination. Eftersom det var relativt lugnt idag i kaffebaren, så jag fick tid till att göra min kalla favoritkaffedryck ismocca.

5 isbitar
2dl mjölk
1 enkel espresso
lite chokladsås

mixa ihop, häll upp och lägg gärna lite vispad grädde på toppen.
Mums!
Äter man fruktsallad till så blir det dubbelmums.

Kommentarer
Postat av: åsa

hej sofia!

jag har en liten språkfråga: vad betyder ordet "slett" i ett köpabiljett-sammanhang?

hoppas allt är bra med dig annars!

Postat av: Sofia

Hej Åsa!
Det betyder "radera" eller "ta bort". Hoppas det gjorde dig lite klokare :o)

2006-10-19 @ 17:45:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback