Isbox

Igår var vi på dop, inte norsk dop då, utan svensk dvs. norsk dåp, men det var i Norge så då skulle jag kanske bara skrivit dåp med en gång. Tvillingarna Håkon och Stine Gram fick prestens velsignelse. Det var en långdragen gudstjänst på nynorsk.
Vi höll på att missa flyget hem, det var inte jag som sett fel tid på en timme alltså... Men vi hann med tack vare Pelles spontaneminenta ide att be mig dubbelchecka flygtiden och tack vare Bror Andrés exellenta körning till flygplatsen. Vi ringde och gav uppdateringar till incheckningsdamen som bara sa på klingande bergensk .."jaja, stå på dere..."
Vi sprang in till disken och Pelle sa med andan i halsen och med förtvilan i rösten -"Dette er et nödstillfelle"
Vi fick checka in, tom. bagagen fick åka med. Incheckningskillen sa att vi faktiskt inte hade så dålig tid. "-Ska vi springa till gaten då?" frågade vi forstatt andfådda och stressade. "-Nei det holder med rask gang"
När vi landade i Oslo såg det ut som vi landade i en frysbox.

Kommentarer
Postat av: Fader Sven Olof

Jaja dotera! Du har ju varit med förr! Fast då handlade det om 6 timmar fel och inte en ynklig timme! Vi föräldrar har ju kämpat hårt med att lära er barn att inte slösa bort livet med att vara ute i alltför god tid! Men koll på läget med dubbelkoll är utmärkt!

2008-12-09 @ 23:26:52
Postat av: Sofia

Ja det ska verkligen vara sant. Jag brukar också nu en hel del tid på att stå och stampa i hallen för att vänta på en viss norsk person... Men de där 6 timmarna vet jag inte om jag kom ihåg, var det då vi försov oss till planet som skulle gå tidigt på morgonen?

2008-12-10 @ 16:43:38
Postat av: Fader Sven Olof

Det var en jul när vi skulle flyga till Umeå. Ni barn hade precis vaknat vid 9-tiden och satt lugnt iförda pyjamas och invirade i täcken framför TV:n. Den famljemedlem som köpt biljetterna påstod att vi skulle fara kl 15.30, men så fick jag för mig att kolla biljetteran och upptäckte att vi skulle åka redan kl 09.50! Det blev raketfart med påklädning, packning genom att slänga ner vad vi kom åt i väskorna och så ut i bilen. Färd med racerfart genom skogen till Landvetter och incheckning medan jag parkerade bilen. Och vi hann med planet!!!

Inte hade vi glömt mer saker än vanligt heller! Usch! Jag känner hur pulsen stiger bara av att tänka på det!

2008-12-11 @ 22:15:29
Postat av: Fader Sven Olof

Det var en jul när vi skulle flyga till Umeå. Ni barn hade precis vaknat vid 9-tiden och satt lugnt iförda pyjamas och invirade i täcken framför TV:n. Den famljemedlem som köpt biljetterna påstod att vi skulle fara kl 15.30, men så fick jag för mig att kolla biljetteran och upptäckte att vi skulle åka redan kl 09.50! Det blev raketfart med påklädning, packning genom att slänga ner vad vi kom åt i väskorna och så ut i bilen. Färd med racerfart genom skogen till Landvetter och incheckning medan jag parkerade bilen. Och vi hann med planet!!!

Inte hade vi glömt mer saker än vanligt heller! Usch! Jag känner hur pulsen stiger bara av att tänka på det!

2008-12-11 @ 22:17:26
Postat av: Sofia

Ojdå! Just det, jag kommer inte ihåg det, men jag vet att jag hört om det många gånger. Jag tror kanske jag förträngt sådanna jobbiga ögonblick från min barndom. Men jag kommer ihåg när du glömde ditt bagage i matrummet... "-Alla tar hand om sitt eget bagage!"...

2008-12-12 @ 13:05:05
Postat av: Fader Sven Olof

Det var ju en helt annan sak! Jag hade så mycket annat att tänka på, t ex att se till att alla barn plus hustru kom med och att packa in i bilen. Det blev en dyr julhelg när jag fick köpa mig en hel uppsättning nya snygga kläder!

2008-12-13 @ 00:36:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback