Ogrönt

Jag är så trött på mina ogröna fingrar. Min a växter bara dör. Jag kan inte ha känsliga växter, jag måste ha sådanna som överlever allt. På kontoret har jag haft pynt-chili. De är ju jättefina med sina runda klumpar i rött, orange, gult och grönt. Jag hade den första i ca en vecka, sen kom jag tillbaka efter en helg och den var helt ihopskrunklad. Den andra lyckades jag med ganska länge, nästan en månad, men så igår skrynklade också den ihop. Så idag har jag köpt en mini-enbuske. Inte lika fin som chilin men det ger ju lite julkänsla iallafall. Hoppas den håller sig längre. Det är så tråkigt när växter dör. Jag känner mig så makaber. Så bara slänger jag den i sophinken och köper en ny. Som att det är så man ersätter liv.

Kommentarer
Postat av: Helga

Hmm, ja dette med blomster er vanskelige greier. Jeg har et Bonsai-tre som jeg er livredd for at skal dø. Jeg setter en flaske med vann i jorda på den, så kan den drikke selv. Men selv da hender det jeg glemmer å fylle på flaska...

Postat av: Sofia

Åh, ja de är svåra de, jag vågar inte ha något sådant. Jag har prövat med orkideer, nix, ingen bra idé. Garderobsblommor är mer min grej. Sånna som överlever allt.

2008-11-21 @ 17:04:14
Postat av: Mamma

Hej Sofia

Det är för varmt och tort inomhus så här års för att blommor skall trivas. Jag har fått rådet på blomsterhandeln här i Östersund att köpa en orkidé. Hälla bort all jord, spola rötterna rena och plantera blomman i en vid genomskinlig glasvas med vatten upp till stället där första bladet sitter. Vattna med lite orkidénäring. Jag hoppas att min stora fina blomma skall klara detta och att jag inte är i lägenheten på flera veckor. Låter konstigt men värt ett försök.

2008-12-02 @ 22:33:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback