Det har hänt

Jag visste att detta någondag skulle hända. En liten notis i tidningen berättade om det.

Skolan BI i Nydalen, Oslo, för övrigt mitt förra arbetsställe, är en ny och väldigt elegant byggnad.
Byggandet av skolan gick på riktigt mycket pengar och det är tydligt att man inte sparat in på något och att inget lämnats till tillfälligheter. De har således valt att plassera Arne Jacobsens 7an-stolar i hela byggnaden.
Nu är det trots allt så att de flesta på skolan inte vet att de 1000 trästolarna de sitter på är värda flera tusen kr styck, men några finns det ju allt som känner igen dem och som vänt på stolarna för att konstatera att det faktiskt står Fritz Hansen under. Där ibland dem fanns en hantverkare som var där på uppdrag. Han kunde inte motstå frestelsen att försöka. Han började lämpa in stolar i sin hantverks-van. Tur för BI att de har så många övervakningskameror och allerta säkerhetsvakter. Han blev tagen på bar gärning.
Jag tycker det är sorgligt med folk som inte kan skijla mellan ditt och mitt. Men frågan är bara hur många andra som försökt och om det är någon som faktiskt lyckats...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback