Turistmaskin idag, flygmaskin imorgon

Indien ar valdigt speciellt land. Alla ar nyfikna. Stannar man upp i 20 sekunder har man ett gang av minimum fyra personer som bara star och tittar pa en. -Heello! Where you're from? What's your name? Sen vill de veta allt om Norge och Sverige.

Pelle har ju som ni vet inte varit helt hundra procent i magen. Pa ett stalle dar han akut var tvyngen att lana toaletten fick jag fragan: -Why don't you give him some ophium? Very good for stomach!
Nja, kanske inte riktigt varan typ av medicin. Det ar nog det sista jag skulle valja att stoppa magen med.
For ovrigt har vi nog hittat kallan till Pelles obalans och daliga form. Lariam. Sist han reste var inte malaria-medicinen nagot problem, men igar laste jag hogt alla mojliga, vanliga bieffekter. Vi bara skrattade, han hade hela listan utom en.

Nu har vi kommit till turistskvarteren i Agra. Har ar det lite annurlunda, indierna har ar valdigt vana vid turister och ser bara pengar i en. Lite trakigt. Sjalvklart ska vi e Taj Mahal idag och sedan ar Indien nastan over for oss. Imorgon flyger vi ivag till Malaysia, Kuala Lumpor blir det. Vi hoppar over Singapore. Nu frestar det valdigt mycket att se en strand och bada i havet. Det var valdigt lenge sedan nu. Tror egentligen att alla paaske-brune norrmannen har mer farg an oss :o/
Men innan strand och sol har vi det majestatiska monumentet Taj framfor oss.

Kommentarer
Postat av: Sven Olof

Åh! Taj Mahal! När jag ser foton därifrån kan jag ibland fundera över om jag verkligen varit där eller om det bara är en dröm. Det är så ofattbart vackert!

Håller med Det kan vara påfrestande med indiernas närgångenhet! Men det får man leva med!



Här är nu alldeles tyst och tomt sedan Marianne, Jesper och Martin reste nu i eftermiddags. Det får bli Hönö i det fantastiska vädret imorgon!

Ha det bra och ta det lugnt några dagar!

2009-04-12 @ 18:35:13
Postat av: Anne Marie

Så gøy å følge med dere - og håper jeg også får sett Taj Mahal en dag!



Dere har ellers blitt utfordret! Se her:
http://ylvalia.blogspot.com/2009/03/utfordringen.html

2009-04-13 @ 21:00:21
URL: http://ylvalia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback