This really freaks me out!

...er en kommentar vi har hört flere ganger når vi har vist vårt bilde av "Ghost-woman".  Men uten hele historien og settingen sier bildet ingenting. Her er greia:
Jeg og Sofia satt oss bakpå en lastebil sammen med andre backpackere som önsket å pröve surfing. Etter 40 minutter kommer vi til en strand langt vekk fra folk. Ingen av de lokale reiser hit. Kun to damer som jobber i en slags restaurant.
Bare hvite unge gringos er i vannet. Alle med surfebrett. Det er store bölger, en del ström og ikke spesielt mange i vannet når jeg bestemte meg for å ta noen bilder. Jeg tar 4 bilder på under ett minutt. Det förste viser at det ikke er noen i närheten av Sofia til höyre eller venstre. Jeg tar et til. Kun Sofia. Så vender jeg meg til höyre og tar et bilde av en fin bölge, snur meg mot  Sofia igjen og tar et til (Klokken paa kameraet viser at bildene er tatt i löpet av samme minutt).

Senere paa ettermiddagen når vi ser på bildene ser vi plutselig at det står en person rett bak Sofia paa det siste bildet. Veldig rart. Ingen av oss har sett en person stå så merkelig näre når jeg tok bildet. Det blir mer skummelt når vi zoomer inn. Det er en lokal godt voksen kvinne med gammeldags kjole/bluse, men ingen farger synes. Ansiktsfargen er mörk, men grålig. Hun står noe fremoverlent med litt åpen munn og stirrer.

Verken vi eller våre venner (eller andre vi har spurt) har sett henne. Alle bekrefter at det aldri finnes middelaldrende lokale kvinner der. Hun er der ikke for å bade/surfe, bölgen som kommer er ikke av interesse, og hun må ha beveget seg fort for å komme med på bildet.  Dessuten har hun på seg kjole, står merkelig närme Sofia (hun ville vi ha lagt merke til), og ikke minst ser hun generelt död ut.
En venn fra Canada synes det er så spesielt av han vil ned igen til Nicaragua i Oktober for å spörre lokale folk om de vet hvem hun er/var.
Hele bilderekken ligger på flickr.com. Sök på Sofia Maria Magdalena. De ligger under "San Juan Del Sur, Nicaragua" (zoom inn!)
Noen sier det er en sjel som ikke har fått fred, en tror det er en beskyttende engel... De fleste synes det er veldig "creepy", men vet ikke hva de skal tro.
Hva tror du?

Se alla bilder her lägg merke til ansiktet til henne

Kommentarer
Postat av: Juv

Åhh, det var virkelig skummelt ass!!

2009-06-06 @ 22:31:15
Postat av: elisabeth

Oh my god! Herregud så creepy - fikk gåsehud her jeg sitter! Hvis det ikke er noen som har leket seg i photoshop....??

2009-06-07 @ 11:22:31
Postat av: Per Jorgen

Hehe, nei da ingen photoshop her. Bildene har vi fortsatt på minnebrikken i kameraet.

Jeg får gåsehud nesten hver gang historien fortelles. Hun var jo ikke der!

2009-06-07 @ 19:11:17
Postat av: Camilla

Mystifystisk!!!!!

Vet ikke hva jeg skal tro, jeg. Hadde jo vært artig å høre med de lokale der nede om ikke de har en historie å fortelle om stranden!?!? Men kanskje det er best å bare legge det "dødt"? Hva med å sende bildet til en av de synske fra "Åndenes makt"? UÆÆÆEEEEEEEEEHHHHHHHH!!!!! Vil vite, men tør dere høre sannheten? Får dere noengang vite svaret? Eller har dere lurt oss grundig godt nå?



Camilla

2009-06-08 @ 10:52:38
Postat av: Little t!

Det finnes logiske forklaringe på alt:



hH hadde dratt på butikken for å handle frukt, på veien dit ble ho overfalt av menn som skulle ha pengan hennes, men det va kun de pengan ho hadde, så ho løp alt ho kunne mot ett gansek farlig sted i skogen, mot en høy klippe, men mennan fortsatte å løpe etter ho. så da måtte ho hoppe utfor, ho hoppa og traff vannet, heldgivis besvimte ho ikke. ho ble tatt av bølgan og sloss fo rlivet sitt med å ikke bli slått mot de skarpe steinan som befant sæ rett under havoverflata. Ho svømte alt ho kunne mot stranda som ho visste va rett rundt der, og det bilde e tatt akkurat når ho kommer opp!



Eller, så e ho rett og slett et spøkelse!:O

Postat av: Marte

Hei!

Herregud, gjenferd må da få lov å ta seg en tur ut og bade de og!

2009-09-01 @ 15:08:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback