Mozambique

Vi har kommit oss till Mozambiqe. Vi fick kn'o in oss i en 'overfull minivan som k'orde oss till Maputo, huvudstaden. Visumet var ingen fara att f'a p'a gr'ansen, gick snabbt faktiskt. Stannade i Maputo i tv'a dagar.
Mozambique 'ar ett fantastiskt land. Fint och trevliga m'anniskor.
Nu har vi rest upp l'angst kusten till Tofu, fantastiska str'ander och vatten.
Vi fick 'antligen simmat men valhaj ocks'a. Jag sitter p'a ett superl'angsamt fast dyrt internet, s'a jag hinner inte skriva s'a l'angt denna g'ang, men h'ar 'ar en liten uppdatering iaf. Bilder komer senare :)
Vi har det helt superfantastiskt som ni s'akert f'orst'ar!

Kommentarer
Postat av: Sven Olof

Skönt att veta att ni är på plats i Afrika och att ni tagit er vidare till Mozambique!



Jag är nu tillbaka Göteborg och trodde igår att våren hade kommit. Men idag tvivlar jag på det!

2009-03-16 @ 17:26:34
Postat av: Mamma Marianne

Oj så skönt att höra från er igen, men jag vet ju att det är svårt och dyrt att få tag på internet i Afrika. Här har lugnet lägrat sig igen efter en vecka med besök. Våren är här och det är vått och slaskigt! Afrika vore inte dumt men Madrid i april får duga. Kram

2009-03-16 @ 20:41:11
Postat av: Mamma Marianne

Oj så skönt att höra från er igen, men jag vet ju att det är svårt och dyrt att få tag på internet i Afrika. Här har lugnet lägrat sig igen efter en vecka med besök. Våren är här och det är vått och slaskigt! Afrika vore inte dumt men Madrid i april får duga. Kram

2009-03-16 @ 20:42:32
Postat av: trine

skal dere til sierra leone?

2009-03-16 @ 21:33:01
Postat av: Sofia

Slask v'ader och v'antan p'a v'ar k'anns inte s'a frestande faktiskt :) Vi har saknat sn'on lite och varit lite avundsjuka p'a alla som varit hemma under de senaste 2 m'anaderna, men slask kan vi gott vara utan.

Madrid i April kommer s'akert vara helt supert :)

Vi ska inte till Sierra Leone. Vi har bara tre veckor p'a oss h'ar och har best'amt att 'aka till Mozambique, Swaziland och nord'ostra Syd Afrika. Cape town och andra l'ander f'ar vi ta en annan g'ang

2009-03-18 @ 16:32:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback